måndag 1 januari 2018

Minnen från gårdagen ger glädje

Sliten efter gårdagen. Det blev sent. Kom i säng vid 3 inatt. Sov till och från till 12. 
Men det var roligt igår. Ti och jag var till Trollhättan och firade in det nya året med några av Tis spelvänner. Tacos till middag, spel och quiz därefter, och massa efterrätter. 
Jag vann mycket igår!
Fast först förlorade jag i exploding kittens. Det var inte ”my kind of game”...
Men sen spelade vi spank the monkey. Och där vann jag! Fast jag trodde länge att jag skulle förlora. Men icke då. Jag vann! Jippie! 
Ljudnivån var väldigt hög ibland, vilket gjorde att min sinnesnärvaro blev desorienterad. Jag var helt väck... men så blev det lugnare och då blev det bättre för mig också. Värdinnan var jättegullig och fixade så att jag kunde gå iväg om jag skulle behöva det. Gå in i ett angränsade rum för att enbart ta det lugnt. Jag hade troligen behövt göra det...men jag ville så gärna vara med i gemenskapen. 

Sen var det dags för musikquiz! Jag vann! Hihi! 
Vi var indelade i fyra lag. Två i varje, förutom ett lag som bestod av tre pers. Mitt lag vann överlägset. Det var jätteroligt! 

Sen var det dags för charader! Då var vi tre lag. Och mitt lag vann!!! Jippie!!! Överlägset igen! Tjiiiihooo! 
Charaderna var indelade i kategorier: Astrid Lindgren, disney, djur, och ordspråk. 
Vi tog bort ordspråken...det gick inte så bra med dem. 

Vi avslutade med ett disney-musikquiz. Tre lag. Det var lite ojämnt fördelat mängdmässigt i lagen. Mitt lag bestod av två pers. De andra två lagen hade tre, och fyra pers. 
Men! Mitt lag vann!!! Jippie igen!!!
Det var såååå roligt att vinna så mycket igår!
Även om det enbart var äran man tävlade om. Inga priser. Men känslan att vara på topp var så roligt! 

Så den känslan följer med mig idag! Livar upp i min mycket trötta hjärna. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar