söndag 21 januari 2018

Tankar. Namnbyte. Blandat.

Jag har inte orkat skriva på länge. 

I måndags började jag arbetsträna. 25%. 
Jag gick hem tidigare måndag och tisdag. På onsdagen var jag ledig. På torsdag gick jag hem efter 30 min. Det fungerade inte. Efter samtal med både läkare vid vårdcentralen och handläggare på försäkringskassan blir jag hemma hela nästkommande vecka. Sen får jag se vad som händer. 

Jag tog en tablett för att sova inatt. Jag var så ledsen. 
Med hjälp av den sov jag i ca 11 timmar. Sen groggy. 

Nedstämd. Nästan hela tiden. 
Men jag orkar mer. Tror jag. 
Igår tvättade jag alla fönstren. Det blev fint. 
Sen orkade jag inte göra något mer. Jo. Laga middag. Pannbiff med lök. Ti tyckte det var gott. Jag blev lite missnöjd med såsen. 

Idag har jag inte gjort mycket. Åkte till affären med Ti och handlade. Soligt och vackert väder. Borde ha varit ute. Promenerat. Orkade inte. 

Imorgon ska jag träna. På rehabmottagningen. 
När jag är där så cyklar jag. På en motionscykel. Och ror på en ...roddmaskin? Och trampar och joggar på en crosstrainer. Jag gillar bäst att ro. Den heter fluid-något och själva tyngderna är inuti en vattenfylld kåpa, med ett vattenhjul i som snurrar för varje gång man drar snöret fram och tillbaka. Det blir ett sånt härligt ljud från den! När jag sitter på den brukar jag blunda och föreställa mig att jag sitter i en roddbåt på en sjö och njuter. 

Jag har fått hem pappren från skatteverket! Det är nu officiellt ändrat. Jag heter numer Saga Björck! 
Det är så skönt att få det ändrat. 
Jag har ogillat namnet Ulrika i så lång tid. När jag var yngre. När jag gick i skolan. Sen lärde jag mig att acceptera att jag faktiskt hade det namnet. Men jag avskydde att bli kallad för Ullis. Det kröp i kroppen! Usch! Alla hemska förvrängningar av ”smeknamnet” från mobbningen i skolan!
Ullis
Rullis
Sullis
Fullis
Knullis 

Så att byta namn gör att jag kan få distans ifrån det på ett helt nytt sätt. 
Mitt fullständiga namn är Saga Ulrika Kristina. 
Tidigare var mitt tilltalsnamn Ulrika. 
Men nu!
Nu heter jag Saga! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar