måndag 11 december 2017

Fotoutflykt

Ti hade tagit en promenad direkt han kom hem från jobbet. När Ti kom hem så sa han att jag borde ta en promenad. Med kameran. För det är så fint ute, med snön som kommit.

Jag borde väl det. Läkaren sa också att det är bra för mig att ta promenader, särskilt på morgonen när solen just gått upp. För att få energi inför dagen.

Så efter frukost tog jag kameran, drog på mig varma ytterkläder. Och gick ut.
Jag gick inte till dungen. Utan jag gick längs framfartsvägen, ut på Ekenäsvägen.

Jag mötte Tis morbror, som var ute vid ladugården. Jag ville inte prata, utan bara ut och gå. Men han ställde frågor, och jag började svara. Så kände jag hur paniken började bubbla upp i halsen. Jag måste fortsätta. Annars blir det ett nederlag... Och jag skulle behöva gå tillbaka och försöka fokusera på andningen. Jag gick. Fortsatte gå.
En annan granne kom gående med sin hund. Jag gick åt andra hållet, för att inte behöva prata. Inte behöva svara på frågor om varför jag är hemma. Om varför jag är sjukskriven.

Jag fotade.
Jag blev fri.



 Jag började leka med kamerans inställningar
Hittade olika effekter att använda
 Det är spännande så mycket man kan göra med en kamera
Så olika bilderna kan bli


Jag hittade en effekt jag trivdes med
Och har använt den större delen idag

 Himlen blir effektfull

 Alla färger intensifieras
Isen ser nästan ut som rinnande vatten. Nästan 
 Ekenäs
En liten...by... Ekenäs-kullen
Det står Ekenäs på bägge sidorna
 Vilken himmel! Omkring 9.40 på morgonen

 Jag träffade en kompis!


 Kompisen gillar mig!
Det är ömsesidigt!


 Nästa gång får jag ta med en morotsbit. Eller två...


 På väg hemåt
Jag var ute i drygt en timme.
Det var lyckat.
Och skönt.


Snoozie välkomnade mig när jag kom hem på gården
Min vackra tjej!


En lyckad fotoutflykt som gjorde mig gott och gav mig energi.


Nu ska jag tillaga min lunch.
Sen koppla av i soffan och läsa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar