onsdag 13 december 2017

Utmattad

Sovit ca 3 timmar inatt....

Är fruktansvärt trött

Har varit vaken sen 01.20. 
Har varit uppe ur sängen sen 03.30. Ungefär. 

Det är bara att konstatera. 
Det blev för mycket igår. 

Vad gjorde jag igår då?

Slog in julklappar. 
Åt ingen riktig lunch. 
Åkte till köpcentret. 
Köpte ljusslingor. 
Köpte spolarvätska. 
Köpte julklapp. 
Postade iväg julklappar. 
Handlade. Mat. 
Besökte jobbet. Kort. 
Satte upp köpta ljusslingor. 
Satte upp ytterligare en ljusslinga. 
Blandade till en sallad.
Åt middag. 
Läste. Försökte koppla av. 
Duschade. 
Dödstrött. 
Svårt att somna. 

Ja.... 
Fullspäckad dag ger utmattad dag. 
Fullt ös...medvetslös...
Nästan. 

Klockan var ca 9.30 när jag kände att det började närma sig lunchdags. Kollade på klockan. Va?! Så lite! Känns som tolv...
Men är en vaken sen mitt i natten så är det väl lunchdags, förmodar jag. 

Jag bytte kläder, drog på mig varma kläder. Och gick ut. I dungen. Till min plats. 
Pyzzel följde med!
Tardiz följde med!
Ouzo följde med!
Bara Snoozie som inte följde med. 

Och vilken upplevelse!

Jag bredde ut filten på marken och satte mig ner. Sen så lade jag mig ner. På rygg. Med slutna ögon. Och bara andades. Lyssnade på vinden i träden. Andades in skogsdoften. Och bara njöt!

Så kände jag det! 
Tyngden av en katt på mitt ben! 
Och!
Det är Pyzzel!!!!
Mer anti-knäkatt får man nästan leta efter. Eller nej. Det är nog Tardiz... 
och efter en stund! Så kommer Tardiz!
Och sätter sig på mitt andra ben!
Så jag har mor och son på mina ben! 

Tardiz beger sig iväg på upptäcksfärd, och Ouzo kommer till mig. Lägger sig på min bröstkorg och bara spinner! 

Lugnet kommer till mig! 
Underbara Pyzzel har legat på mitt ben i ungefär en halvtimme. Kärlek! 

Vilken känsla! Underbara vackra Pyzzel är på mina ben! Frivilligt! 


Tardiz kommer!


Det här är en helt magisk känsla!!!



Så vackra! Så fantastiska! Mor och son!



Lycklig!



Ouzo har kommit! Det är hennes fina bakdel som syns till vänster. 



Ett tassavtryck! Från någon. En älskling!



Pyzzel visar sitt vackra ansikte!



Nyfikna älsklingar!!



En ståtlig Pyzzel får bli den avslutande bilden. 


Jag älskar dessa underbara fantastiska individer!


Nu är det tid att gå hem igen. Och värma på lite lunch. Jag är jättehungrig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar