fredag 8 december 2017

Myrstack i huvudet

Sitter i bilen på väg hem från bion. 
Tung i huvudet. Huvudvärk. 
Funderar på hur påverkad jag blir av den antidepressiva medicinen. Jag känner mig borta trots att jag samtidigt känner mig närvarande. Som att jag vet att kroppen är där men sinnet befinner sig någon annanstans. Udda. Eller jag vet inte. 
Mängder med tankar far runt i huvudet, men kan inte fokusera på någon direkt. Svårt att fokusera. 

Var till rehab igår. Min sjukgymnast sa till mig att jag måste koncentrera på att göra mina andningsövningar. 
Men det är så svårt. När jag andas lugna jämna andetag kommer massa minnen tillbaka... Jobbiga minnen. Jag vet inte vad som kommer hända härnäst. Det jag vet är att jag får väldigt bra hjälp från vården. 

Jag hälsade på kollegorna på jobbet idag. Det var trevligt att träffa dem. Lite jobbigt, men det gav lite energi också. 
Men det som var jobbigt var blickarna jag fick från några av dem. Blickar som sa ”stackare” ”så synd det är om dig”. Det kändes så konstigt att få dem. Så jag hade svårt att se dem i ögonen. Ville inte se de beklagande blickarna. Kan inte förklara. 

Bion var bra. Jag tycker verkligen om historierna om detektiven Hercule Poirot! Och! Det kommer en till! Döden på Nilen! Produktionen har blivit annonserad, men när den ska spelas in är inte bestämt än. Men jag har en till bra film att se fram emot!

Och på tal om bra film...
Nästa vecka har den senaste Star Wars filmen premiär! Last Jedi. Och självklart ska vi se den! 

Och nästa år är fullspäckad med mängder med bra filmer! 
I februari har Black Panther premiär! Marvel!
I april har Avengers Infinity War premiär! Marvel!
I juni har Deadpool 2 premiär! Marvel! Typ. 
Jippie!!! 
Och utöver Marvel så kommer även nya inspelningen av Jumanji att visas snart! Och i nästa år kommer även den nya versionen av Tomb Raider! Med svenska Alicia Vikander i huvudrollen som lady Lara Croft. 
Så Spännande! 
Har massa skoj att se fram emot i filmvärlden! 

Tankarna rusar trots att kroppen verkar vada i sirap. Allt går så långsamt. Utom tankarna. Men de rusar så fort att jag inte orkar fokusera på dem. Så jobbigt. 
Och orken... Den har försvunnit. Totalt. Jag orkar några få saker varje dag. Jag hängde tvätten idag. Väldigt lite tvätt. Men orken rann ur mig. Borta...
Jag åkte iväg för att få nya vinterdäck på bilen. Som tur är så slapp jag byta dem. Jösses. Det hade aldrig gått. 

Jag var klok nyss. Jag visste att jag är för trött. Så jag sa till Ti att själv gå in och handla. Jag sitter i bilen. Och skriver. Och lyssnar till regnet som slår mot biltaket. Mysigt. Lugnt. 
Snart får jag sova. 
Jag sov 12 timmar inatt. Tack vare min orosdämpande medicin. Utan den sover jag dåligt. Som alltid annars. 

Imorgon har jag inga planer. Ti ska på julbord med jobbet. På kvällen. 

Nu ska vi hem. 
Tankarna har åkt runt som vanligt. 


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar